Radu Carnariu – Quarantino

Vineri, 4 decembrie, de la ora 17:00

Comunicat de presă – Lansarea site-ului dedicat artistului Ludwig Dombrowsky și a cărții de colorat „Cântecul Nibelungilor”

Sâmbătă, 14 noiembrie 2020, ora 12:30

Treasure hunt & treats

30 octombrie - 1 noiembrie, 2020

Food and Beverage: lansare de carte

Miercuri, 28 octombrie 2020, ora 17:00

Atelier Monotremu

Duminică, 4 octombrie, între orele 11-14:00

Expoziție Dan Perjovschi și Monotremu: Școală-te!

Sâmbătă, 3 octombrie, la ora 18:00 fix

What we are today will change tomorrow – spectacol work in progress

Duminică, 27 septembrie, ora 19:30

UNCUT – live performance

Sâmbătă, 26 septembrie, de la orele 18.30 și 21:30

Soul Kitchen la Seara filmului german

Miercuri, 23 septembrie 2020, de la ora 20:00

Toți ceilalți la Seara filmului german

Miercuri, 16 septembrie 2020, de la ora 20:00

Knock Down the House – rădăcinile unei revoluții

Marți, 15 septembrie 2020, ora 20:00

Art & Ecology. Part 2

Sâmbătă, 12 septembrie, de la ora 20:00

Dezbatere: Comunități și (re)soluții | Street Delivery 2020

Sâmbătă, 12 septembrie, de la ora 18:00

Art & Ecology. Part 1

Vineri, 11 septembrie, de la ora 20:00

Seara filmului german: Oh boy. O cafea la Berlin

Miercuri, 9 septembrie 2020, de la ora 20:00

DADA în Germania

Duminică, 6 septembrie 2020, începând cu ora 20:00

The Instumentalization of art and its institutions

Vineri, 21 august 2020, de la ora 20:00

Lansare Revista Arta (nr. 40-41 și 42-43)

Joi, 3 septembrie 2020, de la ora 18:30

About a Girl la Seara Filmului German

Miercuri, 2 septembrie 2020, de la ora 20:00

Bauhaus – Model și mit

Duminică, 30 august, începând cu ora 20:00

Politics of Subversion in Video Art

Vineri, 28 august 2020, de la ora 20:00

Labirintul minciunilor la Seara filmului german

Miercuri, 26 august 2020, de la ora 20:00

Belarus – Europe’s Last Dictatorship

Dumincă, 23 august 2020, de la ora 20:00

Proiecție concert: Radiohead – Live in Berlin (2016)

Sâmbătă, 22 august, de la ora 20:30

Appropriation of Space in Video Art

Vineri, 21 august 2020, de la ora 20:00

Eu și Kaminski la Seara Filmului German

Miercuri, 19 august 2020, de la ora 20:00

Dezbatere: Cultura și orașul

Marți, 18 august 2020, ora 18:30

Post Malone – Tribut Nirvana. Proiecție în aer liber

Sâmbătă, 15 august 2020, de la ora 20:00

Feminist Media Reflections in Video Art

Vineri, 14 august, de la ora 20:00

Seara Filmului German: Tânărul Karl Marx

Miercuri, 12 august 2020, de la ora 20:00

Viața pe Facebook – lansare de carte și dezbatere

Marți, 11 august 2020, de la ora 18:00

Graduation Highlights 2020 – selecție din lucrările absolvenților UNAGE

Marți, 21 iulie 2020, începând cu ora 19:00

Pavel Șușară: de la Pallady la Brâncuși

Marți, 23 iunie 2020, de la ora 18:00

Cătălin Rulea – Limitele raţionalului în imaginarul colectiv

Vineri, 5 iunie 2020, începând cu ora 18:00

Exercițiu de stil personal, cu Andreea Chirilă

Sâmbătă, 7 martie, ora 12:00

Infernala Comedie a lui Felix Aftene – expoziție de grafică

Miercuri, 12 februarie 2020, de la ora 18:00

Atelierul Gnomilor

Sâmbătă, 21 decembrie, de la ora 15

Lansarea volumului ilustrat și a aplicațiilor Iași Multicultural

luni, 25 noiembrie 2019, la ora 12

Lucian Bran – lansare de carte de artist

joi, 7 noiembrie, de la ora 17:00

Inaugurarea Ansamblului Pieții Habitat

Joi, 24 octombrie, de la ora 17:00

Art + Design, un spațiu cultural hibrid, se deschide la Iași cu ocazia NAG

vineri, 11 octombrie, începând cu ora 19:00

The Social Dilemma – proiecție și dezbatere

Joi, 17 septembrie, ora 20:00
  • septembrie 10, 2020

Joi, 17 septembrie, începând cu ora 20:00, spațiul cultural hibrid Art+Design propune spre vizionare un documentar lansat recent pe platforma de streaming Netflix, „The Social Dilemma” („Dilema Socială). Proiecția va fi urmată de o dezbatere despre influența social media asupra vieții de zi cu zi.

Filmul, care analizează efectele „abrazive” ale platformelor de social media asupra societății moderne, a fost regizat de Jeff Orlowski, cunoscut și pentru alte documentare despre mediu precum „Chasing Ice” (2012) și „Chasing Coral” (2017). „The Social Dilemma” pune întrebări despre problemele care au apărut odată cu social media, de la capitalismul de supraveghere până la dependența produsă și impactul său asupra sănătății mintale. 

Noul documentar al Netflix urmărește o familie cu adolescenți care devin tot mai dependenți de platformele de socializare online. Această poveste este intercalată cu știri și interviuri cu experți și foști angajați ai companiilor de tehnologie precum Google, Facebook, Youtube, Apple, Twitter și altele.

„Așadar, după cum știi, Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, Youtube, companiile acestea, modelul lor de afaceri este să îi țină pe oameni lipiți de ecran”, spune Tristan Harris, fost angajat la Google și co-fondator la organizația nonprofit Centrul pentru Tehnologie Umană. 

De la începutul documentarului, facem cunoștință cu persoanele pe care le vom vedea în următoarele 89 de minute, academicieni și anchetatori, de la Shoshana Zuboff de la Harvard și Anna Lembke de la Programul pentru Medicina Dependenței de la Stanford, până la foști angajați ai companiilor din Silicon Valley. 

Documentarul analizează pericolele existente și iminente cauzate de aceste platforme, de la cele individuale la cele asupra întregii societăți. Totodată, filmul analizează aceste probleme una câte una, începând cu ideea de capitalism de supraveghere. 

„Sunt atâtea servicii pe Internet despre care noi credem că sunt gratuite, dar nu sunt gratuite. Sunt sponsorizate de agențiile de publicitate”, explică Justin Rosenstein, programator, anteprenor și unul dintre cei care au creat butonul de „like” al Facebook. Rosenstein explică faptul că utilizatorii sunt produsul, atenția lor fiind vândută către agențiile de publicitate.

 Aza Raskin, co-fondator al Centrului pentru Tehnologie Umană și fost director de User Experience la Mozilla Labs, spune că este o concepție greșită faptul că datele noastre sunt vândute de către aceste companii de tehnologie. În schimb, companiile folosesc acele date pentru a crea modele care pot prezice comportamentul utilizatorilor și pot maximiza timpul petrecut pe platforme și profitul de pe urma publicității.